zaprasza nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej do udziału w andrzejkowej konferencji: „Matematyka dla wszystkich i dla każdego”.
Konferencja odbędzie się w sobotę, 26 listopada 2022 roku
w Szkole Podstawowej nr 148 w Krakowie, ul. Żabia 20
Początek Konferencji o godzinie 9:30, zakończenie o 14:30W programie konferencji między innymi:
Wykłady:
Matematyka w ruchu, dr Wacław Idziak
Matematyczne laboratorium przyszłości, dr Bronisław Pabich,
Warsztaty:
W czasie konferencji będzie wiele okazji do wymiany doświadczeń, do dyskusji. Przez ostatnie dwa lata nie mieliśmy takiej okazji.
Zapraszamy uczestników konferencji na smaczny obiad, a w przerwach między zajęciami zapraszamy też na kawę/herbatę i ciastko,
Szczegółowy program warsztatów uzależniamy od liczby zgłoszonych uczestników
Uczestnicy konferencji otrzymają dostęp do konferencyjnego padletu
Informacja o wysokości opłaty za udział w Konferencji znajduje się w formularzu rejestracji,
Dr Wacław Idziak - pedagog i innowator społeczny, wprowadza alternatywne metody uczenia się w edukacji formalnej i nieformalnej. Członek organizacji Ashoka – Innowatorzy dla dobra publicznego. Projektant gier i sytuacji edukacyjnych. Propaguje uczenie się w ruchu i zabawie oraz rolę szkół, jako ośrodków rozwoju lokalnego.
Propozycje warsztatów dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Nie bójmy się gier – oswajanie matematyki - zastosowanie gier i zabaw w edukacji matematycznej
Warsztat 1. Rola gier w nauczaniu matematyki, wykorzystanie gier podczas zajęć edukacyjnych, imprez
szkolnych typu „Dzień Dziecka”, Święta szkoły, Szkolnego Dnia Matematyki, Dnia Matki czy festynu rodzinnego.
- Zasady gry w Rummikub, turniej szkolny i międzyszkolny.
- Krótkie zaprezentowanie kilku innych gier (np. gry kościane, Farmer i Super farmer, Motylki, Dubble, Trio, Quirkle)
- Żonglowanie i matematyka, dr Wacław Idziak
- Matematyka w ruchu: zagadki zapałczane i tworzenie figur geometrycznych, dr Wacław Idziak,
- Nie bójmy się gier w edukacji wczesnoszkolnej - oswajanie matematyki, Małgorzata Chyczyńska
- GeoGebra na lekcjach matematyki w szkole ponadpodstawowej, dr Bronisław Pabich
- Różne sposoby rozwiązywania zadań w klasach IV - VIII, Robert Czeryna,
- SIOEO, pogłębiona analiza wyników egzaminu ośmioklasisty z matematyki w mojej szkole, Urszula Mazur
- Nowe typy zadań na maturze z matematyki 2023, Edyta Dołęga
- SIOEO, pogłębiona analiza wyników matury z matematyki w mojej szkole, Edyta Dołęga
Zapraszamy uczestników konferencji na smaczny obiad, a w przerwach między zajęciami zapraszamy też na kawę/herbatę i ciastko,
Szczegółowy program warsztatów uzależniamy od liczby zgłoszonych uczestników
Uczestnicy konferencji otrzymają dostęp do konferencyjnego padletu
Informacja o wysokości opłaty za udział w Konferencji znajduje się w formularzu rejestracji,
Zapraszamy do skorzystania z tego FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO
Opis:
Dr Wacław Idziak - pedagog i innowator społeczny, wprowadza alternatywne metody uczenia się w edukacji formalnej i nieformalnej. Członek organizacji Ashoka – Innowatorzy dla dobra publicznego. Projektant gier i sytuacji edukacyjnych. Propaguje uczenie się w ruchu i zabawie oraz rolę szkół, jako ośrodków rozwoju lokalnego.
Wykład: Matematyka w ruchu, dr Wacław Idziak,
Podczas wykładu przedstawione zostaną teoretyczne, społeczne, zdrowotne i pedagogiczne podstawy uczenia się matematyki przez ruch i zabawę. Pokazane zostaną inicjatywy związane ze stosowaniem zabaw i ruchu fizycznego do uczenia się, szczególnie inicjatywa „Szkoła w ruchu” i na tym tle przykłady zastosowań ruchu i zabawy do uczenia się matematyki.
Podczas wykładu przedstawione zostaną teoretyczne, społeczne, zdrowotne i pedagogiczne podstawy uczenia się matematyki przez ruch i zabawę. Pokazane zostaną inicjatywy związane ze stosowaniem zabaw i ruchu fizycznego do uczenia się, szczególnie inicjatywa „Szkoła w ruchu” i na tym tle przykłady zastosowań ruchu i zabawy do uczenia się matematyki.
Warsztat: Żonglowanie i matematyka, dr Wacław Idziak,
Pokazanie żonglowania, jako sposobu na:
Uczenie się żonglowania i tego, jak uczyć żonglowania.
Żonglerka funkcjonalna: zasady, trening, możliwości wykorzystania w uczeniu się matematyki.
Warsztat: Matematyka w ruchu: zagadki zapałczane i tworzenie figur geometrycznych, dr Wacław Idziak,
Poznawanie różnorodnych funkcji zapałczanych zagadek matematycznych.
Tworzenie figur geometrycznych z kolorowych tkanin.
Łączenie nauki z ruchem.
Stosowanie różnych form koncentracji i odprężenia.
Pokazanie żonglowania, jako sposobu na:
- poprawę umiejętności uczenia się,
- polepszanie komunikacji w procesie uczenia się,
- budowanie poczucia sprawstwa i radzenia sobie ze stresem,
- tworzenie sytuacji edukacyjnych,
- koncentrację i odprężenie.
Uczenie się żonglowania i tego, jak uczyć żonglowania.
Żonglerka funkcjonalna: zasady, trening, możliwości wykorzystania w uczeniu się matematyki.
Warsztat: Matematyka w ruchu: zagadki zapałczane i tworzenie figur geometrycznych, dr Wacław Idziak,
Poznawanie różnorodnych funkcji zapałczanych zagadek matematycznych.
Tworzenie figur geometrycznych z kolorowych tkanin.
Łączenie nauki z ruchem.
Stosowanie różnych form koncentracji i odprężenia.
Nie bójmy się gier – oswajanie matematyki - zastosowanie gier i zabaw w edukacji matematycznej
Warsztat 1. Rola gier w nauczaniu matematyki, wykorzystanie gier podczas zajęć edukacyjnych, imprez
szkolnych typu „Dzień Dziecka”, Święta szkoły, Szkolnego Dnia Matematyki, Dnia Matki czy festynu rodzinnego.
- Zasady gry w Rummikub, turniej szkolny i międzyszkolny.
- Krótkie zaprezentowanie kilku innych gier (np. gry kościane, Farmer i Super farmer, Motylki, Dubble, Trio, Quirkle)
/program jest tworzony na bieżąco, opis warsztatów jest stale aktualizowany/
Marek Legutko, przewodniczący Zarządu OK SNM
e-mail OK SNM: snmkrak[at]gmail.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz