przy współpracy z Grupą MathVegas
do udziału w wiosennej konferencji:
„MATH-GRA-MY”.
!!!! Z A P I S Y Z A P I S Y Z A P I S Y !!!!
WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI
-----------EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA / SZKOŁA PODSTAWOWA----------
Ewa Kopacz, Justyna Kołsut „Zagrajmy w matematykę, czyli o wykorzystaniu gier karcianych w pracy z uczniami"
Opis: Na zajęciach zaprezentujemy kilka gier dostępnych na rynku, które wykorzystujemy w pracy z uczniami. Wybrane gry przede wszystkim kształtują oraz utrwalają pojęcie liczb i działań na nich. Każda z nich ma proste zasady oraz czas rozgrywki, który sami możemy modyfikować. Są one świetnym urozmaiceniem lekcji, zajęć dodatkowych czy pomysłem na niespodziewane zastępstwo.
Małgorzata Zambrowska „Matematyczne startery”
Opis: Jak zacząć lekcję, aby wciągnęła uczniów? Podczas warsztatów poznamy kilka matematycznych starterów, które zaciekawią, przykują uwagę i skierują myślenie uczniów w wybranym przez nas, matematycznym kierunku.
Ewa Kopacz, Joanna Powązka-Opryszek „Zagrajmy w geometrię, czyli o wykorzystaniu gier planszowych w pracy z uczniami"
Opis: Na zajęciach zaprezentujemy kilka gier dostępnych na rynku, które wykorzystujemy w pracy z uczniami. Wybrane gry przede wszystkim kształtują intuicję geometryczną oraz uczą zdrowej rywalizacji. Każda z nich ma proste zasady oraz czas rozgrywki, który sami możemy modyfikować. Są one świetnym urozmaiceniem lekcji, zajęć dodatkowych czy pomysłem na niespodziewane zastępstwo.
---------------SZKOŁA PODSTAWOWA----------------
Zbigniew Powązka, Joanna Powązka-Opryszek „Wpisanki z grami w tle”
Jolanta Wysocka „Matematyka bez prądu – Gry na papierze”
Opis: Zapraszam na kolejne zajęcia z serii „Matematyka bez prądu”. Tym razem dużo myślenia, mniej liczenia. Te zajęcia to zbiór gier, wymagających myślenia przez uczniów, ale nie czasochłonnego przygotowania przez nauczyciela. Uczestnicy zagrają w gry wymagające tylko skserowanej planszy lub kilku karteczek, czasem też ołówka lub kostek do gry.
Beata Osadnik, Magdalena Wieczorek, Katarzyna Hilgner „Razem po zwycięstwo – matematyczne i nie tylko gry kooperacyjne na myślenie i działanie!”
Opis: Podczas warsztatów zaprezentuję gry kooperacyjne, które wymagają strategicznego myślenia, spostrzegawczości oraz współpracy całej grupy. Będą to gry, które można wykorzystać nie tylko na lekcjach matematyki, ale także podczas zajęć dodatkowych czy godzin wychowawczych. Uczestnicy będą mieli okazję przekonać się, jak poprzez zabawę można rozwijać umiejętności matematyczne, logiczne myślenie oraz zdolność pracy zespołowej.
-----------SZKOŁA PODSTAWOWA / SZKOŁA PONADPODSTAWOWA-------------
Tomasz Masłowski, Piotr Nodzyński „Czy egzamin ósmoklasisty oraz matura z matematyki są inspirujące?”
Opis: Zajęcia wskażą kogo i w jaki sposób egzaminy zewnętrzne inspirują do poznania matematyki?…
Sandra Branicka, Agata Krzych, Krzysztof Kwaśniowski „Gry matematyczne i gry integracyjne - praktyczne pomysły podczas lekcji”
Marta Scherautz „Rummikub – rozrywka z potencjałem edukacyjnym”
Opis: Rummikub to nie tylko doskonała zabawa, ale także świetny sposób na rozwijanie logicznego myślenia, koncentracji i umiejętności planowania. Podczas warsztatów uczestnicy poznają zasady gry oraz odkryją, jak wykorzystywać ją w różnych kontekstach edukacyjnych i integracyjnych. Dodatkowo podpowiemy, jak zorganizować turniej Rummikuba – od przygotowania rozgrywek po tworzenie przyjaznej atmosfery rywalizacji. Dzięki zdobytej wiedzy każdy będzie mógł wprowadzić tę emocjonującą grę do swojego środowiska, inspirując innych do wspólnej zabawy i zdrowej rywalizacji.
--------------SZKOŁA PONADPODSTAWOWA----------
Piotr Nodzyński, Tomasz Masłowski „Jak uatrakcyjnić lekcję matematyki?”
Opis warsztatów: Przedstawimy kilka propozycji uatrakcyjnienie lekcji matematyki na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.
Marzena i Tomasz Wierzchowscy „Jak wkręcić uczniów w lekcje matematyki?”
Opis: W szkole mamy uczniów z pokolenia iGEN, którzy doświadczyli nauczania zdalnego w czasie pandemii. Wszyscy są zmotywowani, ale każdy motywuje się inaczej i potrzebuje indywidualnego traktowania. Podczas spotkania pokażemy sprawdzone przez nas metody aktywizujące uczniów na lekcjach matematyki. Podzielimy się pomysłami, które stosujemy w naszej pracy, przygotowując uczniów do matury. Liczymy również na wymianę doświadczeń uczestników warsztatu.
Marzena i Tomasz Wierzchowscy „Matematyk w działaniu”
Opis: Warsztaty dla nauczycieli matematyki, które łączą przygotowanie do matury z budowaniem relacji i współpracy. Uczestnicy poznają metody angażowania uczniów w działania matematyczne, takie jak grupowe rozwiązywanie zadań, praca projektowa czy analiza maturalnych strategii. Omówimy, jak rozwijać umiejętności uczniów poprzez wspierającą atmosferę i organizację pracy zespołowej. Podkreślimy rolę nauczyciela jako mentora, który łączy indywidualne potrzeby uczniów z nauką zespołową. Warsztaty dostarczą praktycznych narzędzi, które uczynią lekcje ciekawszymi i skuteczniejszymi. Współpraca i wzajemne wsparcie staną się kluczem do sukcesu na egzaminie.
PROWADZĄCY WARSZTATY
Jolanta Wysocka - jestem członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki oraz grupy roboczej MathVegas propagującej wykorzystanie gier planszowych w edukacji. Od 19 lat uczę matematyki w szkole podstawowej. Lubię, gdy uczniowie biorą czynny udział w lekcjach, dyskutują ze sobą, próbują, sprawdzają… Na mój styl nauczania oraz wykorzystywane formy i metody pracy ogromny wpływ ma wieloletnie pełnienie funkcji drużynowej zuchowej. Swoimi pomysłami dzielę się na swoim fanpage: Matematyka na Wyso/c/kim poziomie. Będą to kolejne moje warsztaty z serii „Matematyka bez prądu” czyli propozycje zajęć, do przeprowadzenia których nie są potrzebne jakiekolwiek urządzenia elektroniczne.
Beata Osadnik - nauczycielka matematyki z 25 letnim stażem obecnie pracująca w szkole podstawowej i średniej. Trenerka Rummikub i organizator międzyszkolnych rozgrywek na terenie miasta Chorzowa jak również współorganizator Ligii Chorzowskiej w Rummikub. Członek grupy roboczej MathVegas.
Marta Scherautz – /uzupełnimy niebawem/
Ewa Kopacz – nauczycielka w szkole podstawowej oraz przewodnicząca grupy roboczej SNM – MathVegas, którą tworzy wraz z innymi pasjonatami gier planszowych.
Joanna Powązka – Opryszek – uczę matematyki w szkole podstawowej. Prywatnie interesują mnie różnego rodzaju gry, więc staram się tą pasją zarazić uczniów. Członek grupy roboczej MathVegas.
Justyna Kołsut - /uzupełnimy niebawem/
Małgorzata Zambrowska - wyniki badań nauczania matematyki, które prowadziła w Instytucie Badań Edukacyjnych przekłada na praktykę. Od wielu lat, w Stowarzyszeniu „ROZWIŃ SIĘ” Edukacja, Kultura, Sport, prowadzi działania propagujące wykorzystanie gier planszowych w nauczaniu matematyki. Autorka wielu artykułów metodycznych dla nauczycieli i współautorka przewodników metodycznych "Pozwólmy dzieciom grać. O wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej" i "Klocki Dienesa. Jak wspomagać rozwój logicznego myślenia uczniów" . Doktor nauk w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika.
Piotr Nodzyński – nauczyciel, egzaminator OKE w Gdańsku (Przewodniczący Zespołu Egzaminatorów na egzaminie ósmoklasisty oraz EPS na egzaminie maturalnym), doświadczenie w pracy na poziomie szkoły podstawowej i liceum. Kilka publikacji w czasopismach matematycznych. Autor i współautor wielu książek do nauczania matematyki na poziomie szkoły podstawowej i liceum. Członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członek Towarzystwa Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych, członek Komitetu Organizacyjnego Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny”. Właściciel Wydawnictwa „Aksjomat” specjalizującego się w wydawaniu książek z matematyki.
Tomasz Masłowski– nauczyciel, egzaminator OKE w Gdańsku (weryfikator Zespołu Egzaminatorów na egzaminie maturalnym). Autor podręczników, zbiorów zadań na poziomie szkoły podstawowej i liceum. Organizator wojewódzkiego konkursu matematycznego im. Stefana Banacha na poziomie liceum w województwie kujawsko – pomorskim. Wicedyrektor X LO w Toruniu im. Stefana Banacha. Lider e-szkoły województwa kujawsko-pomorskiego.
Marzena i Tomasz Wierzchowscy – Absolwenci UMK w Toruniu, Doradcy Metodyczni (PORE Giżycko, PODN Kętrzyn), nauczyciele matematyki w Liceum Ogólnokształcącym w Węgorzewie, organizatorzy Matury z Matematyki w RMF FM, Członkowie Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki (Koło Mazurskie), egzaminatorzy egzaminu maturalnego. Wraz z uczniami bierzemy udział w wielu projektach np. Matura+, STEAM, Wycieczka Matematyczna. Rodzice Michała, Marty i Hani (w porządku pojawiania się na scenie). Lubimy górskie wędrówki, poezję śpiewaną, filmy, podróże. Kierujemy się hasłem: Edukacja – to relacja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz